השפעת ההריון על אימוני כושר

את בהריון והגוף שלך עובר שינויים
בוודאי שמת  לב לשינויים בגופך עם תחילת הריון. החזה הופך כבד יותר, כאבי ראש מתחזקים, התרחבות האגן ועייפות גוברת. יחד עם השינויים החיצוניים עובר הגוף שלך שינויים פנימיים שאינך מודעת להם. במאמר זה יינתנו דוגמאות לשינויים פנימיים והקשר לאימוני כושר בתקופת ההריון...

איך קשור מגדל פיזה לשינויים הגופניים בעת ההריון?
עיקר השינויים בגוף הם הורמונליים. ההורמון רילקסין (Relaxin) משחק תפקיד ראשי בשינויים הגופניים והוא מתחיל להיות מופרש בגוף עוד לפני ההריון, בעת הביוץ. הורמון זה, הנקרא גם ההורמון המשחרר (Relax=שחרור), גורם להרפיית הרצועות המחזקות את המפרקים, ובכלל זה את מפרקי האגן כדי להכין את האגן לקליטת הריון. שחרור מפרקי האגן גורר גם שחרור מפרקי עצם העצה (Pubis). דרך עצם זו חולפים עצבים רבים לאברי הגוף השונים כמו: הרגליים, איברי הרבייה והאגן, שלפוחית השתן ואברי המין.

מגדל פיזה כמשל
עצם העצה נמצא בבסיס עמוד השדרה ולכן, תזוזות שלו יגרמו לכך שלא תהיה תמיכה טובה לעמוד השדרה. גם תזוזה קטנטנה, של מילימטר בלבד, מספיקה כדי ליצור בסיס לא מאוזן. בדיוק כמו שמגדל פיזה נוטה בגלל חוסר האיזון שלו בבסיס. חוסר היציבות עשוי לגרום אצל נשים רבות לתחושה של אי נוחות ותחושת עיקום בגוף העלול לגרום לחוסר ביטחון.

פגיעה בעצבים המובילים לאיברים פנימיים
אותן תת תזוזות של עצם העצה והלחץ על העצבים, עלולות לפגוע בתפקוד האיברים הפנימיים שאליהם הם מובילים. אנו נרגיש זאת בשינוי הדופק, חום הגוף עולה וגורם להזעה, כאבי ראש ועוד.

השפעת חוסר איזון של האגן על ההריון והלידה
אגן לא מאוזן עלול לגרום לקושי תנועתי של השליה והעובר, ולהפריע לעובר להתייצב במנח הנכון לקראת היציאה לעולם.
תזוזות מזעריות במפרקי עצם העצה ביחס לעצמות האגן עלולות לפגוע באיכות הצירים. מפרקים שיהיו במקומם יעזרו להפיכת הצירים לאפקטיביים, דבר שיפחית את הצורך במתן פיטוצין (זירוז לידה) ובניתוחים קיסריים.
אגן מאוזן שומר היטב על ההריון, מגיב טוב יותר לשינויים בגוף ומאפשר לידה טובה וקלה יותר.

לסיכום, מחקרים מראים כי ללא כל ספק, אימוני כושר בהריון מאפשרים לנשים להיות בריאות יותר  וחזקות יותר. פעילות גופנית בעת הריון מפחיתה שימוש באפידורל או פיטוצין, אשפוזים, ניתוחים קיסריים ומצוקה עוברית. בנוסף, לך האישה ההרה סיכוי טוב יותר להתמודד עם הצירים, לשמור על ביטחון עצמי ולחזור לגזרה אחרי הלידה בצורה מהירה וקלה.

כדי לשמור על הגוף שלך ולמנוע ממנו להפוך למגדל פיזה אנושי, חשוב שתשמרי על כושר גופני. פעילות קבועה של כושר בעת הריון במשך 3 פעמים בשבוע תבטיח שתגיעי ללידה במצב גופני מצוין.

הריון קל ובריא,
אלינור למפל 
לכל שאלה, מלאי את הטופס או התקשרי:
או התקשרי
אוריון  -  שיווק באינטרנט | בניית אתרים