לכל שבת יש מוצאי שבת

לקראת החגים הגדולים-פסח וראש השנה, מתחילים כל אתרי האינטרנט, הפייסבוק
והעיתונים להתמלא בטיפים איך לשרוד את תקופת החגים בשלום בלי לשלם אחר כך מחיר כבד
מדי. הנה הטיפים שלי לחג הזה. גם אם תיישמו חצי מהם-רוב הסיכויים שתצלחו אותו.

1.תדאגו לעצמכם-הוזמנתם לערב החג? מעולה. חסכתם לעצמכם הרבה
כאב ראש. כאן נכנסת ההזדמנות שלכם לדאוג לעצמכם מבחינה קולינרית ותזונתית בערב
הזה. הציעו למארח/ת לעזור בהכנות וככה גם תוכלו לצאת ממש חמודים ואדיבים וגם תוכלו
להכין מאכל או שניים שאתם יודעים בוודאות מה הוא מכיל מבחינת שומנים ופחמימות(כן,
גם קמח מצה ותפוחי אדמה זו פחמימה) או לדוגמא הציעו להכין לארוחה סלטים בריאים
וטעימים. כולם ירוויחו מזה.

2. "אם כבר אז כבר"-אחד הביטויים הכי משמינים שיש.
זה לא פשוט, אבל תדאגו לא להיכנס למוד הזה של "אם כבר אז כבר", הוא עשוי
לפתוח סכר לאיבוד שיווי משקל לאלו הדואגים לשמור אליו לאורך השנה. אם אכלתם בערב
החג טוב, או טוב מדי, הכל בסדר. תהנו מאוכל, אל תלקו את עצמכם אבל זכרו שמחר הוא
יום חדש וזו הזדמנות "להתאפס" או "להתקזז" על ערב קודם. אכלו
ארוחות קלות, צאו להליכה קלה עם הילדים או כל פעילות אחרת מחוץ לבית. צאו מהלופ
הזה של אכילת חג, קשה מאוד לצאת ממנו אחר כך.

3. אל תרגישו נוח מדי-בערב החג השתדלו ללבוש
בגד-מכנס/שמלה/חצאית אשר יוכלו לתת לכם אינדיקציה לכמות שאכלתם במהלך הארוחה. זה
מוכח מדעית שאנשים הלובשים בגל מהודק יותר(לא חייב להיות צמוד וחונק) בזמן האוכל,
יאכלו פחות במהלך הארוחה כיוון שהלחץ או תחושת החיכוך של הגוף עם הבד מהווה
""תמיכה" חיצונית פיזית לתחושת השובע שלנו.

4.תדעו מתי לעצור- למקרה שלא ידעתם, גוף האדם חש תחושת שובע רק
אחרי 20 דקות של אכילה. אנשים שאוכלים מהר עלולים לסיים את האוכל שלהם ולעבור לשלב
ה-refill במסגרת ה-20 דקות האלו. איכלו לאט, קחו את
הזמן, הרי חלק מהמצווה של חג הפסח היא לשבת באריכות סביב השולחן כמה שיותר. אף אחד
לא רודף אחריכם. יש לכם תחושה שעוד נשארה פינה שלא מילאתם? קחו אויר, נשמו לעומק.
אם אתם מרגישים לחץ של הקיבה(המלאה מן הסתם) על איזור הסרעפת-יש מצב שאכלתם מספיק.
תראו בזה את תמרור ה"עצור" שלכם לערב הזה(ובכלל מומלץ להשתמש בכל
ארוחה).

5.אם סיימתם אז סיימתם- אחת הבעיות בערבי חג כאלו(אלא אם הם
כוללים מלצרית מהסוג הזה שממהר לפנות לנו את הצלחת בלי סיבה) היא העובדה שהצלחת
נשארת לידנו לאורך כל הארוחה. סיימתם לאכול? לבריאות! אל תשאירו אופציות פתוחות.
הניחו סכו"מ על הצלחת+מפית, אלו ימנעו מכם "לטפטפ" לצלחת שלכם עוד
איזה תפוח אדמה או חתיכת בשר "קטנה". ואם יש אפשרות ונהוג אצלכם-אפילו
קומו והניחו את הצלחת בכיור/מדיח.

6. חופש זה אחלה- גם מסגרות זה אחלה. לאנשים יש נטייה להתפזר
כזה נוגע לחגים וחופשות ארוכות. כשאנחנו טסים לחו"ל, אנחנו מבזבזים כאילו
פקיד הבנק שלנו לא יחכה לנו ברגע שננחת חזרה בארץ, וכשאנחנו בחופשות חגים ארוכות
אנחנו נוטים לאבד שליטה קלה על החיים שלנו, הזמנים גמישים, התכניות דינאמיות,
התפריט משתנה. דאגו לכם למסגרת כלשהי כמה שניתן מבחינת מזון, קבעו לכם 3 ארוחות
מראש שתדעו איפה אתם אוכלים-בבית, בקניון עם הילדים, אצל הדודה בקצרין והקציבו לכם
מראש את הנשנושים בין לבין, נהלו את הזמנים כמה שאפשר על מנת שתדעו בכל זמן נתון
אילו פיתויים עלולים להתקיל אתכם ונסו להמנע  על ידי הכנת מזון לדרך, קופסאות של
ירקות/פירות  חתוכים לרגעים של "שעמום" ועוד.

זכרו שחגים זה ביחד, וביחד זה לא רק אוכל. ביחד זה גם הליכות משותפות,
טיולים בחיק הטבע משלביי מאמץ גופני מתון, תהיו הדוגמא של הילדים והמשפחה שלכם, קומו
מהספה, תכננו מראש את לוח הזמנים, יש כל כך הרבה מקומות נפלאים לראות, כל כך הרבה
הרים(גם קטנים) לטפס עליהם. זה כל כך הרבה יותר כייף. אתם תודו לי אחר כך.

לכל שבת יש מוצאי שבת, ומניסיון, המחיר לא תמיד שווה את זה. אבל אם
בכל זאת יצאתם מאיזון, צריכים לחזור למסלול לבד או בזוג/משפחה? דברו איתי. לקביעת
אימון אישי/זוגי/משפחתי: 0523342139  חג שמח! ממני, אלינור למפל-מאמנת כושר אישית :) 
לכל שאלה, מלאי את הטופס או התקשרי:
או התקשרי
אוריון  -  שיווק באינטרנט | בניית אתרים