חג החלב OUT חג הביכורים IN


אני מנסה להסתכל אחורה אבל כנראה שזה כבר היה ממש מזמן, אבל לא ממש ברור לי מתי הפך חג השבועות הידוע בשמו המקורי-חג הביכורים, להיות קרנבל חלב(ושמנת) אחד גדול.

במקור-חג השבועות הוא גם חג הקציר וחג הביכורים, הפירוש למילה ביכורים היא הפירות הראשונים של השנה משבעת המינים בהם בורכה ארץ ישראל. איך מכאן הגענו ללזניה מוקרמת? אין לי מושג.

מעבר לעובדה שחג הביכורים הפך להיות חג די לא מזין מבחינה בריאותית, ומחג קליל וקיצי הפך להיות חג שמנוני וכבד, השנה כאמא לבת אלרגית לחלב, אני צריכה להתמודד עם הסוגיה הזו אפילו יותר. אז פאצ'קי שלי אלרגית לחלב, היא לא רגישה לחלב, היא לא סרבנית חלב, היא אלרגית לחלב. כל מגע עם חלב בצורותיו השונות מסכן את חייה. ואיך היא אמורה להתמודד עם החג הזה כשבכל מקום אורב לה חלב, או מפוזרים פתיתי גבינה צהובה? וכמוה יש עוד אלפים של ילדים אלרגנים, אז נכון הם כולם נולדו לדור יותר "נוח" עם הרבה מאוד חלופות די טובות יש יאמר, ולא סתם מדינת ישראל עומדת בראש רשימת מעצמות הטבעונות העולמיות, כי היום פשוט יותר והאמת? גם בריא יותר לחיות בלי חלב. פרט חשוב שכולנו צריכים לדעת לגבי חלב, רובנו רגישים אליו ברמה כזו או אחרת. כולנו מכירים את כאב הבטן שאנחנו כבר מכירים וחיים איתו מגיל קטן, אותו כאב בטן אחרי כוס שוקו בבוקר לפני הגן, אותו כאב בטן אחרי מזונות עם רטבים חלביים(שמנת וכו') ועדיין אנחנו ממשיכים לצרוך חלב כאילו שאנחנו מקבלים את הנזק ותופעות הלוואי שלו כחלק מהחבילה בלי להבין שאפשר גם אחרת.

אז השנה בכל בית שאגיע אליו להתארח אני מתכוונת להביא איתי את חג השבועות המקורי עם טוויסט בריא ומזין כמו שחג הביכורים אמור להיות, אני מזמינה אתכם להצטרף אלי ואל שיר בחג הזה ולסיים אותו הרבה יותר בריאים וקלילים ממה שאתם רגילים. תודו לי אחר כך.
אז הנה שני מתכונים קלים להכנה, בריאים ואין סיכוי שילדים לא יטרפו בחג הזה. המתכונים באדיבות קרן ארגמן "הילדה שאהבה ברוקולי"-סדנאות בישול בריא 0544-602059


קציצות קינואה ובטטה(אל תבנו על זה שיישאר לכם משהו אחר כך)
רכיבים:
1 כף שמן זית
 1 כוס קינואה (לבנה או מעורבת לבן/אדום)
 1 כפית מלח 1/2 כפית פלפל שחור 1/2 כפית פפריקה מתוקה
 2 בטטות בינוניות 1 בצל בינוני 3
 ביצים 3 כפות שיבולת שועל טחונה תרסיס שמן תבנית 12 מאפינס
אופן ההכנה:
1. לחמם את השמן בסיר קטן, לקלות קלות את הקינואה, לכסות אותה במים רותחים ולהוסיף 1/2 כפית מלח. לכסות את הסיר, להביא לרתיחה ואז להמשיך לבשל עוד 10 דקות על אש קטנה. אחרי כיבוי האש, להשאיר מכוסה עוד 10 דקות. מומלץ להניח לקינואה להתקרר קצת לפני שמערבבים את יתר המרכיבים.
2. לגרר לרצועות דקות את הבצל והבטטות. 3) 
3. לערבב את כל המרכיבים יחד בקערה
4. לרסס קלות בשמן את תבנית המאפינס, למלא כל שקע בתערובת ולאפות על 180 מעלות עד שמשחים (כחצי שעה). 
5.  להניח להתקרר כמה דקות ורק אז להוציא את הקציצות מהתבנית.

אין כמוהו גזר! מתכונצ'יק לנשנוש קליל וצבעוני ביותר

רכיבים:
חבילת גזרים צבעוניים(ניתן להשיג ברוב המרכולים והשווקים) צהוב, סגול, לבן וכתום.
3 כפות שמן זית
כפית מלח גס
תבנית גדולה ונייר אפיה.
אופן ההכנה:
להוריד את הקצוות של הגזרים ולקלוף, לחתוך לרבעים לאורך הגזר, לערבב בקערה עם שמן הזית והמלח ולצלות בתנור שחומם ל-200 מעלות עד שהגזרים רכים, גם אם הם משחמימים בצדדים, אל חשש12 זה החלק הכי טעים!

סלט חיטה ודברים טובים
רענן, קליל, בריא וטרי:
רכיבים:
1 כוס חיטה (ממליצה על  "שופרסל")
 2 גזרים טריים קלופים
 3 בצלים ירוקים קצוצים (רק החלק הירוק)
צרור פטרוזיליה קצוץ קטן
חצי כוס חמוציות מיובשות
לתיבול: 2 כפות שמן זית, חצי כפית מלח.
לבשל את החיטה (כמו פסטה, רק שלוקח יותר זמן) לשטוף במסננת במים קרירים לערבב עם שאר המרכיבים לשמור במקרר עד 4 ימים. אפשר בהחלט להכין יום לפני ההגשה.

לכל שאלה, מלאי את הטופס או התקשרי:
או התקשרי
אוריון  -  שיווק באינטרנט | בניית אתרים