לא לשכוח את עצמך

את כל כך דואגת לו. עוטפת אותו בכל כך הרבה הגנות, מוודאת  שיהיה לו בריא, שיהיה לו נעים אבל לעצמך את דואגת?  
מזל טוב! ילדת! התינוק שלך הוא הדבר הכי חמוד בעולם וכל המחשבות והמעשים שלך מתנקזים בימים אלו בניסיון אחד בלבד והוא להיות האמא הכי טובה שאת יכולה להיות.
כאמא צעירה וטרייה את עדיין לא יודעת אבל לגיל הקטנטן הזה ישנו יתרון עצום  בכל מה שקשור לפעילות גופנית שלאחר הלידה. הילד שלך בתקופה זו מעביר את ימיו בעיקר באכילה ושינה מי יותר מי פחות אבל היתרון הגדול בתינוקות בגיל הזה הוא שהם עדיין לא הולכים, הם עדיין לא יודעים מה "בא להם" ואין להם עדיין חשקים וגחמות מה שמשאיר לך את האפשרות לנצל את שעות השינה או הרוגע של תינוקך  לטובת פעילות גופנית מתונה לדוגמא:הליכות בפארק וכו' ובכך גם לסייע לגופך לחזור לעצמו ולא פחות חשוב מזה-לקבל את הזמן שלך לדאוג סוף סוף גם לעצמך.
מתי מותר להתחיל?
מבחינת זמנים, לא מומלץ להתחיל לעסוק בפעילות גופנית לפני שעבר חודש מיום הלידה ובכלל מותרת רק אחרי ביקור ראשון אצל רופא/ה לאחר הלידה ובאישורו.
מה קורה לגוף שלי בשבועות הראשונים לאחר הלידה?
הרמב"ם (בניגוד לביטוח הלאומי)אמר שמשכב לידה מבחינת גוף האישה מוגדר בפרק זמן של שנה ולכן אני מגדירה אותו ממש כ"טרימסטר הרביעי". אחרי הלידה הגוף ממשיך בשלו בתהליך "ההריון", אמנם ברחם כבר לא נח לו תינוק עגול ורך אבל המפרקים שלך עדיין זזים, הרצועות עדיין חלשות ורצפת האגן שעבדה כל כך קשה בתקופת ההריון ובטח שבזמן הלידה-חלשה מאוד.  מי שחוותה תפרים במהלך הלידה צריכה כמובן לתת לנרתיק להתאחות ולחזור לקדמותו, הרחם ממשיך להפריש את שאריות הדם שהגנו על העובר במשך ההריון, ישנן נשים שסובלות מטחורים ובריחת שתן בתקופה זו ולכן חשוב להבין שהגוף אינו חוזר למצבו הקודם בין רגע ויש לתת לו את הזמן הנדרש לכך ולא להעמיס עליו בבת אחת מה שיכול לגרום ליותר נזק מאשר תועלת.
אוקיי, אז מה בעצם כן מותר?
נשים רבות לא בטוחות לגבי מה מותר ומה אסור אחרי הלידה, כמובן שאישה שילדה בניתוח קיסרי לא תוכל לבצע אותן פעילויות כמו אישה שילדה בלידה רגילה אבל בואנו נדבר על מספר דברים שחשוב לדעת לגבי אימונים אחרי לידה. לחזרה של הגוף והנפש לפעילות גופנית אחרי הלידה יש משמעות עצומה, מעבר לתמורה הגופנית ישנו הערך הנפשי שאינו נופל מהגופני בחשיבותו. פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח פלאים ויכולה להיות בדיוק ההפסקה הזו שאת צריכה בשביל עצמך בתוך כל הכאוס הזה שעדיין לא הספקת להתרגל אליו ולכן כדאי להתחיל באימונים בעצימות נמוכה ולא כפי שהיית רגילה טרם ההריון והלידה וכמובן שלא להציב לעצמך ולגוף שלך מטרות שיהיה קשה לעמוד בהן ובכך בעצם לקבל תוצאה הפוכה מזו שביקשנו לנו. גם למי שהיתה רגילה לפני הלידה לעסוק בספורט בצורה עקבית ואינטנסיבית לא מומץ לחזור לאותה עצימות בבת אחת מי שנהגה לרוץ פעמיים בשבוע מומלץ שתתחיל ראשית בהליכה ולאחר מכן הליכה מהירה עד לרגע שתרגיש שהגוף מסוגל לחזור לרוץ וגם אז מומלץ להתחיל ממרחקים קצרים יותר ממה שנהגת טרם ההריון והלידה.
לייעוץ ולבניית תכנית אימונים מותאמת אישית את מוזמנת להשאיר פרטים ואנו ניצור עימך קשר
http://elinorlampel.co.il/Contact.aspx






לכל שאלה, מלאי את הטופס או התקשרי:
או התקשרי
אוריון  -  שיווק באינטרנט | בניית אתרים