צום קל - אבל מה עם הכושר?

יום כיפור עוד רגע מגיע והוא יום חשוב במסורת היהודית בין אם אתם מקפידים על המסורת הצום וכל הטקסים שלפניו ואחריו ובין אם לא. משהו ביום כיפור מרגיש שקט יותר, קדוש יותר.

זה אולי היום היחיד בשנה שהחיים בארץ באמת באמת עוצרים(אפילו ה-vod!!). אבל מה קורה אם אתם מכורים לספורט? מתקשים לוותר על אימון ביממה הזו? מתי הכי כדי להתאמן או יותר נכון מתי להימנע?

חשוב מאוד להבין שהגוף שלנו באופן כללי ואחרי אימון בפרט, חייב מנוחה. המנוחה אפקטיבית עבורו לבניית שריר, להתחזקות וצבירה מחודשת של אנרגיה ועוד. לכן מנוחה ביום כיפור אינה מילה גסה כלל ויש בה אפילו ערך מוסף לגוף שלנו בשילוב הצום מעבר להיבט הדתי של החג. אבל אם בכל זאת קשה לכם לעצור, כל הפרטים ואיך לעשות את זה נכון גם בכיפור-במאמר הבא:

השרירים שלנו-הם צריכים אוכל, כל "צום" רשמי או לא, הוא זמן בעייתי עבורם והם עלולים להיפגע מכך. מה זה אומר? זה אומר שבמידה וביצעתם אימון כוח בעצימות גבוהה ולאחריו לא אכלתם חצי יממה ומעלה, השריר עלול להתחיל לפרק את עצמו כיוון שאין לו דבר אחר לפרק כי לא סיפקנו עבורו אנרגיה(קלוריות). לכן ההמלצה הגורפת היא שבמידה ואתם אכן מתכננים לצום מומלץ מאוד לבצע את האימון כמה שיותר מוקדם באותו בוקר של תחילת הצום וכחצי שעה אחריו לאכול ארוחה מזינה הכוללת גם חלבון לבניית השריר. 

אימון כושר אחרי ארוחת הנעילה של הצום אינו מומלץ כלל וכלל. הגוף שלנו במהלך הצום נכנס למצב של הלם, הוא עשוי אף להגיע למצב של כמעט התייבשות כבר בתחילת הצום כי בכל זאת אנחנו חיים במדינה שגם בספטמבר ובישיבה על הספה-אנחנו מזיעים בה. לאור העבודה שקיימת סכנת התייבשות כבר בתחילת הצום לא מומלץ כלל וכלל לבצע אימוני כושר מסיביים במהלכו.  אחרי הצום וגם אם כבר אכלתם, הגוף עדיין נמצא בחסר של היממה שלפני כן ולכן אין לו מספיק אנרגיה לבצע אימון כזה או אחר וישנה היחלשות של המערכות, תנו לגוף להתאושש כמו שצריך, אכלו בהדרגה, שתו ותנו לגוף להתחזק-אין לאן למהר.

נעים מאוד: הרב גליקוגן- בגוף שלנו קיים מאגר רב-סוכר הנקרא גליקוגן,  גליקוגן הוא המאגר ממנו "ניזון" הגוף שלנו בהיעדר מזון/אנרגיה/קלוריות, הרבה אנשים גם לאחר הצום ואחרי אכילה של ארוחה "טובה" חשים תחושת עייפות וחוסר אנרגיה. הסיבה היא שלגליקוגן לוקח זמן להתמלא מחדש ולכן לעיתים גם יממה או שתיים לאחר הצום תחושו חולשה אך הדבר יסתדר במהרה, אין צורך לקבוע תור לרופא:)

מזל טוב! שרדתם את הצום, דיווחתם לכולם בפייס ובאינסטגרם-עצרו! גם אחרי הארוחה הגדולה החותמת את הצום-לא מומלץ בכלל לגשת מייד לאימון. ההמלצה שלי היא להתייחס ליום הצום כיום "מנוחה" של תכנית האימונים שלכם ומומלץ לתכנן סביבו את שאר ימי האימון באותו השבוע. כדאי לחזור להתאמן רק למחרת סוף הצום.

צום בהריון, כן? לא?-ובכן, האם מותר לצום בהריון? טכנית כשההריון תקין-כן. האם לאישה בהריון ישנן הקלות בנושא? נאמר לשתות מים או נטילת ויטמינים? ביהדות כל מה שמוגדר כפיקוח נפש וחיי אדם(עובר הוא אדם לצורך העניין) מביא עמו היתרים והקלות אבל מילה אישית מאלינור-אל תסכני את עצמך או את העובר בשנייה שיש תחושה ולו הקלה ביותר  או ספק כלשהו שמשהו לא תקין או הרגשה כללית רעה הגיע הזמן לשים סוף לצום הזה. אלוהים יסלח לך, על זה אני מוכנה לחתום. 
אז מה כן מותר? ללכת, הרבה. גם פוגשים אנשים על הדרך, אפשר לטייל עם הילדים קצת על אופניים-זה לכשלעצמו וואחד אימון כושר. 

מאחלת לכולם צום קל אבל חשוב יותר-מועיל. ובכלל, לא כדאי לחכות ליום כיפור כדי לכפר על החטאים שלנו, בואו נהיה פשוט טובים יותר במשך כל השנה.



לכל שאלה, מלאי את הטופס או התקשרי:
או התקשרי
אוריון  -  שיווק באינטרנט | בניית אתרים