בסוכות הזה מטיילים בריא

החלק האהוב עלי בחגי תשרי הוא חג סוכות. חג סוכות הוא מצד אחד חג, מצד שני לא מרגיש "מחייב" מדי אבל יש בו המון זמן משפחה ומזג אויר מושלם לצאת מהבית לאיזה כיוון שרק רוצים. אז אחרי שאיתרנו את המקום הכי שווה לקמפינג, ניערנו את האבק מהאוהלים הגיע הזמן לדאוג לאוכל שלנו בכל הכיף הזה.

הנטייה שלנו כהורים בכלל והורים עסוקים בפרט היא  ליפול אל המקום של מזון מהיר ונגיש. הבעיה עם צמד המילים מזון מהיר ונגיש היא שהמשמעות של כך ברוב המקרים היא שמדובר על מזון לא בריא בלשון המעטה. חטיפים, ממתקים, שתייה ממותקת הם נתח נרחב מהצידנית הישראלית הטיפוסית בטיולים שכאלו כי זה קל יותר, נוח יותר ואנחנו מעדיפים ללכת על בטוח מבלי שבכלל ניסינו משהו אחר.

בואו ננסה משהו חדש

לקראת הטיול הקרוב בואו נעשה ניסוי, ננסה לקחת כל מוצר בצידנית שלנו או לפחות חלק מהם, ולהמיר אותו בתחליף טוב יותר ובריא יותר. מה הכוונה? לדוגמא: במקום לקחת איתנו בקבוקים של שתייה מתוקה  ניתן לקחת בקבוקי מים מינרלים ויחד עם הילדים לחתוך פרות יער, תותים, לימונים(לא חובה יחד) ולהכניס לתוך המים. הפרות נותנים למים טעם עדין של מתיקות ללא תוספת סוכר מעובד, המראה פשוט מקסים וצבעוני והילדים שותים יותר מים ופחות סוכר. 

את החטיפים המלוחים שהילדים רגילים לנשנש באוטו ניתן לנסות להמיר בפרות וירקות  חתוכים בצורה מגרה, או לביבות קינואה וגזר שניתן אפילו להכין יחד מראש, להקפיא ולקחת בקופסא שניתן יהיה לחטוף מהן במהלך הנסיעה. ניתן לרכוש קורצנים בכל חנות הכל בדולר או מקסטוק ולפרוס את הפרות ואז עם קורצנים לייצר צורות יפות כמו כוכבים או לבבות דבר המוסיף עניין וחשק לילדים לנסות ולטעום.
דבר נוסף-אם בכוונתכם להכין כריכים לדרך, כדאי להשתמש בלחם מלא ולא לחם לבן ובטח שלא פיתות. הלחם הלבן והפיתות הם בתחתית סדר העדיפויות בכל הנוגע לצריכה של לחם. לחם מלא עתיר בסיבים ייתן לילדים תחושת שובע למשך זמן אורך יותר והוא מזין יותר מלחם לבן בגרסאותיו השונות.
גם את הכריכים ניתן לחתוך בצורה יפה ואסתטית על מנת לעורר סקרנות וחשק אצל הילדים.

הופכים את ההכנות לזמן משפחה

ההורים של היום וגם אני עסוקים מאוד עם עבודה, לימודים, קריירה ולפעמים נראה שאין לנו מספיק זמן איכות עם הילדים. את ההכנות לטיול אפשר להפוך לזמן של יחד, הדבר מקנה לילדים ערך ונותן להם להרגיש בעלי משמעות במבנה במשפחתי. שבו אתם יחד, קחו דף ועט(לא מחשב ולא טלפון נייד) ושאלו אותם מה לדעתם צריך לקחת לטיול וערכו רשימה משותפת. אם הילד/ה ביקשו לקחת גם זכוכית מגדלת ומפה(כי הם ראו בפרק של דיאגו) תזרמו אתם, הכי קל(ומהיר) לנו לארוז את הכל לבד, לעטוף את הכריכים אבל אני מזמינה אתכם לנסות לתת לילדים שלכם משימות, לקנות מפיות צבעוניות ומעניינות ולעטוף איתן את הכריכים למשל, לחתוך עם קורצנים את הפרות לסדר ירקות יפה בקופסא. הסיכוי שהילדים שלכם יאכלו את כל מה שהבאתם לטיול גדול יותר-כשהם מרגישים שיש להם חלק בעשייה וההכנה של הדברים. 

לסיכום
חשוב לזכור שאנחנו מהווים דוגמא לילדים שלנו, הורים שהתזונה שלהם מתבססת על מזון מהיר מעבירים לילדיהם את הדפוסים האלו שאחר כך מאוד קשה לשנות והתהליך הזה הוא גמילה לכל דבר ולכן מוטב לא להכניס אותם למצב הזה מלכתחילה.

חג שמח בריא ומלא במשפחה:)

אלינור:)



לכל שאלה, מלאי את הטופס או התקשרי:
או התקשרי
אוריון  -  שיווק באינטרנט | בניית אתרים