עם המושחתות שלי בברצלונה

#עם_המושחתות_שלי_בברצלונה

עונות החופשות יוצאת לדרך ואיתה גם לא מעט מכשולים לעבודה הקשה שלך כל השנה. את מתאמנת
שלוש פעמים בשבוע, נפגשת עם תזונאית ונלחמת בשיניים על כל גרם, ואז מגיע הטלפון מהחברות – "תשרייני את אוקטובר אנחנו טסות לברצלונה!". עד כה – נשמע כיף גדול וברצלונה מדהימה, אבל  השגרה מה איתה? ואיך שורדים טיול כזה בלי לחזור עם משקל עודף(ואני לא מתכוונת לשופינג בזארה). רגע לפני שאנחנו מתמסרות לאווירת החופש נטולת הרסן, הנה כמה חוקי הברזל שלי לחזור מחופשה בלי עודפים, ואולי אפילו עם מינוס קטן(מהסוג הטוב).

1.     תבני לך רשת בטחון – בכל החבורה בטוח יש עוד אחת כמוך שאין לה עניין לחזור במידה אחרת לארץ, דברו על העניין הזה ותחליטו מראש על התזונה בטיול הזה אפילו ברמת לוחות הזמנים. אני לא אומרת לתכנן תפריט בטבלת אקסל משעממת אבל אני כן חושבת שיש מקום להכרזת וטו על מזונות
מסוימים. את ורק את קובעת את הגבול הקלורי שלך, כי רק את תשלמי את המחיר שאולי תצטערי עליו אחר כך(וגם אם לא, זה בסדר גמור).

2.     מזמינה אותך לזוז (גם בחו"ל) – כשאת אורזת לעצמך 10 לוקים שונים לטיול של חמישה ימים, הכניסי בין כל זוגות הנעליים גם בגדי ספורט כולל נעליים. אם התפנקתן בבית מלון ולא דירה צנועה בלב
העיר, סביר להניח שבבית המלון הזה קיים חדר כושר, צנוע ככל שיהיה או לפחות בריכת שחיה. נכון, אני לא אומרת להעביר את החופשה באימונים לטריאתלון אבל אני כן אומרת, לנסות לפתוח את היום באימון קצר של 30-45 דקות לפחות פעמיים במהלך חופשה (של חמישה ימים, לא של 3 חודשים כן?). האימון הזה אולי לא יכפר על הכל, אבל הוא בהחלט ישפר את ההרגשה האישית והחשיבות של שמירה על שגרת אימונים כלשהי במהלך חופשה מתבטאת בעיקר בקלות שתהיה לך לאחר החזרה לחיים האמתיים בארץ. שבוע נטול פעילות גופנית, הוא פתח להזנחת תכנית האימונים ודחייה של חזרה לשגרה. טיפ קטן: לא חייבים חדר כושר, גם לרוץ על שפת הנהר לצד המקומיים זו חוויה מקסימה בטיולים בחו"ל,ממליצה בחום.

3.     פחות נסיעות, יותר הליכות – בסעיף הזה את לגמרי יוצאת מורווחת משני הצדדים, במקום לחוות את העיר מבעד חלון זכוכית, תחוו אותה בהליכה. הליכה בערים, בסמטאות הקטנות מגלה הרבה מאוד פרטים מגניבים שלא תגיעו אליהם עם שום מונית או רכבת. הערך המוסף של העניין הוא המרחקים
שכנראה תעשו, מבלי לשים לב.

4.     המון מים – הסעיף הזה נכנס כאן, אחרי סעיף ההליכה כי הליכה מרובה ושתיית מים משתלבות מעולה יחד. הליכה מרובה, העלאת דופק ושמירה עליו לצד שתיית מים יכולה אפילו לקזז חריגות קטנות
בתפריט היומי, אז אם עצרתן בעוד גלידרייה או דיינר שמנוני, לכו ברגל בחזרה למלון, זה כבר ישפר את ההרגשה וייסע לעכל את המזון.

5.  נעים מאוד, צלחת קטנה – לא רבים יודעים אבל בארוחות הבוקר בבית המלון לא קיימות רק צלחות בקוטר של תקליט, יש גם צלחות קטנות יותר ממש ליד אנחנו רק בוחרים להתעלם מהן. בתחנה הראשונה בבופה, אני מזמינה אתכן לבחור קטן יותר, קטן יותר פירושו למלא פחות, לאוכל פחות ולהסתובב בעיר בתחושה נעימה ולא כבדה ודחוסה. טיפ נוסף בעניין הזה: הלחמים בבית המלון ובכלל
מפתים מאוד אני יודעת, אבל שימו לב שאכילת לחם או פחמימה ריקה בבוקר היא פתח לתאבון מוגבר לאורך כל היום. ההמלצה היא לדחות כמה שניתן פחמימות מכל סוג כמה שיותר לקראת סוף היום.

6.  את "חיים רק פעם אחת" תשאירי בבית – זה נכון שחיים רק פעם אחת, ואני לא יודעת מה איתך אבל לדעתי עדיף את החיים האלו להעביר בנוחות ובבריאות מקסימלית. משהו באוויר של טרמינל 3 (וגם טרמינל 1 אגב) משדר לנו חופשה, משדר לנו חוסר גבולות וזה ניכר בכרטיס האשראי ובמספר המנות שאנחנו אוכלים ביום אחד בכזה טיול.

את הרשימה הזו אני ממליצה מאוד לגזור ולשמור במועדפים בראש של כולנו, ולעיין בה לפני כל נסיעה לחופשה עם חברות מושחתות יותר, ומושחתות פחות ולזכור: אוכל הוא חלק מהחוויה, הוא לא כל כולה(כנ"ל לגבי שופינג).

חופשה נעימה!

שלכן,
אלינור.

 

 

 
לכל שאלה, מלאי את הטופס או התקשרי:
או התקשרי
אוריון  -  שיווק באינטרנט | בניית אתרים