אני בשבוע 24, הריון ראשון, עם קילה כתוצאה מצניחת רחם, הבנתי מהרופא שאסור לי להתאמן, אך יש מה לעשות או שאולי כן כדי לאמן אך ללא מאמץ כלומר הליכות ודברים קלים מאוד?

גם אם יש לך קילה, – כדאי לה להתאמן, אימון שונה בעיקר של מתיחות.
מעבר לזה כדאי ומומלץ לה להגיע לביקור אצל כירופרקט לאיזון האגן (לא כל
הכירופרקטורים יודעים לעבוד עם נשים בהריון) והרגעת הרצועות שמייצבות/מחזיקות את
הרחם במקום.

הליכות ופעילות קלה – מצוין.

ד”ר רונן מנדי, כירופרקט

איך מאבחנים היפרדות של שרירי הבטן וכיצד ניתן לדעת ממה היא נובעת ממתיחה או מקרע?

היפרדות מאבחנים בשכיבה על הגב, ברכיים כפופות ולא צמודות, כאשר תוך כדי הרמת ראש וכתפיים ממששים מתחת לטבור, מרווח של שתי אצבעות בין השריר נחשב להיפרדות. האבחנה הפתולוגית נעשית לפי העומק שלתוכו ניתן לדחוף את האצבעות בין שני גופי השריר. אם ניתן להחדיר רק ¼ מאורך האצבעות הרי שישנה היפרדות רק בין גופי השריר, אולם אם ניתן להחדיר אצבעות יותר לעומק הרי שקיימת כבר פגיעה בלינאה אלבה. 

כיצד ניתן לדעת האם זו מתיחה בלבד או קרע? אם נבצע הכנסת בטן תוך כדי נשיפה, בזמן שהאצבעות בפנים, וכתוצאה מכך הן תדחפנה החוצה – משמע שכיווץ שרירי הבטן העמוקים הצליח למתוח את רקמת החיבור המוארכת והיא זו שדחפה את האצבעות החוצה. אולם אם למרות פעולה זו האצבעות נשארו בפנים – משמע שהיא נקרעה!!! 

אלינור למפל

אישה לאחר טיפולי פוריות, הריון בסיכון, תאומים לאחר שהיה שלישיה ואחד נפל, האימון הגופני והסיכון מתנגשים זה בזה?

בהריון בסיכון עם תאומים – חשוב מאוד להתאמן. שוב בעיקר מתיחות, ופעילות גופנית קלה. מאוד חשוב לשמור ככל האפשר על שרירי הבטן. 

חשוב להתחיל, לפני הלידה, הפעילות הגופנית עוזרת גם לעובר להיכנס למנח לידה תקין, כדאי לאזן אגן.
 
אין ספק שחשובה גם פעילות גופנית אחרי הלידה.

ד”ר רונן מנדי, כירופרקט

אני בהריון שני עם רעלת הריון , יש לציין שגם בראשון סבלתי מרעלת וילדתי את תינוקי בשבוע 35, אני יודעת שפעילות גופנית מאוד עוזרת בעניין מניעת הרעלת וגם לרעלת עצמה, אך הייתי שמחה לקרוא על זה משהו מדעי מחקרי.

רעלת הריון – ברעלת הריון צריך להגביר את הניקוז של הדם, תרגול / אמון כושר יהיה מצוין עבורך. שוב על מנת שלא תיווצר זרימה חזקה מדי של הניקוז עדיף להתחיל עם מתיחות. טיפול כירופקטי יכול מאוד לחזק את הגוף וזרז את ניקוז הרעלים.

ד”ר רונן מנדי, כירופרקט

אני מאמנת כושר אישה בהריון שני עם קרע של שריר היישר ביטני, לאחר לידה של תאומים, אין לי כל ספק שהיא תצטרך ניתוח מיד לאחר הלידה הזו, האם היית ממליץ לי לאמן אותה לפני ואחרי הניתוח, או כדאי לחכות לאחרי הניתוח?

אישה עם קרע בשרירי הישר של הבטן – שוב – מתיחות בהחלט לאמן אותה עם מתיחות ותרגול עדין לחיזוק ושיקום שרירי הבטן, האגן והגב התחתון. תמיד פעילות גופנית – טובה להגברת זרימת הדם והניקוז.

מתיחות – הכי חשוב, פעילות גופנית קלה – זה דבר מצוין, לא להגיע לכאב. – הכאב מסמן לעצור ולתת לגוף לנוח. ציסטות ומיומות אלו בעיות ניקוז פנימיות ארוכות שנים. לכן טיפול מתיחות ואימון גופני קל – קל מאוד לאורך זמן – מעולה.

ד”ר רונן מנדי, כירופרקט

האם מומלץ להמשיך להתאמן בזמן היריון? אני מתאמנת יחסית הרבה- שיעורי ספינינג, חדר כושר, משקולות, שיעורי אירובי. האם זה בסדר להמשיך להתאמן בתדירות גבוהה? יש לציין שאני חוזרת סחוטה.. ואם לא, מאיזה חודש אסור.? אני כרגע ממש בתחילת ההיריון תודה, דנית

שלום דנית ותודה על פנייתך. ראשית אני ממש שמחה לשמוע שאת פעילה גופנית ושומרת על בריאותך. חשוב מאוד להמשיך עד כמה שאפשר במסגרת האימונים גם בהריון ולשמור על בריאות עוברך, לחזק את גופך ולהכינו לשינויים המתרחשים מדיי שבוע / חודש / טרימסטר ולהכינו ללידה. המלצתי היחידה היא להוריד עצימות אימון.

המשך הריון בריא וקל J

אלינור


זה לגיטימי שאני בשבוע 17 ולא רואים בטן? באפליקציית 40 שבועות של כללית כתוב שכבר משבוע 15 ניתן ליראות בטן.. אני מאוד לחוצה!

אין לך ממה להילחץ, כל הריון שונה מהאחת לשנייה, ומהריון אחד להריון שני. לאחת אגן רחב ולאחרת צר. גם זמנה לצאת יגיע תהיי בטוחה 

האם מותר לרוץ בהריון? אני בכושר טוב ולא רוצה להוריד אותו בגלל ההריון

במידה ורצת לפני הכניסה להריון את יכולה להמשיך לרוץ שימי לב לדופק שלך ולאיתותי גופך!!! מעבר לאימונים האירוביים ריצה / הליכה תחזקי את גופך על ידי עבודת כוח, אימוני התנגדות. בהצלחה

אני בטיפולי פוריות בהזרעות . אוהבת לעסוק בספורט . לא כ"כ הצלחתי להבין אם מותר ומתי מותר ומה מותר לעשות בזמן השבועיים של ההזרקות ואח"כ בשבועיים של ההמתנה אחרי הזרעה . למרות ששני רופאים אמרו לי כלאחר יד שאין שום בעיה באימון . עדין אני שומעת ורואה את הפחד שיש בנשים שעוברות טיפולים. שבת שלום ותודה מראש דבורה פ.

דבורה שלום, הפחד והחשש הוא כתוצאה מחוסר ידע ומהרצון העז שהטיפול יצליח ולכן פוחדים לומר עשה ואל תעשה בכדי לא לקחת אחריות כזו או אחרת. אין כל חשש מפעילות גופנית ואין היא זו שתגרום לאי הצלחה בטיפול, הריון הוא עניין ביולוגי ולוקח זמן מה עד שנהפך לפיזיולוגי( שבוע8 בערך) לכן אין כל חשש. רצוי ומומלץ להתאמן ולהתחזק, לשפר את ההרגשה שההורמונים האלו גורמים, להעלות ביטחון וההרגשה. מקווה שעזרתי ושיהיה בהצלחה 
שלחי לנו שאלה:
לכל שאלה, מלאי את הטופס או התקשרי:
או התקשרי
אוריון  -  שיווק באינטרנט | בניית אתרים