מטופלת פוריות?

מה עושות נשים בעת טיפולי פוריות?
נשים רבות המטופלות בטיפולי פוריות, מפסיקות עם תחילת הטיפולים כל פעילות גופנית. החרדה, המובנת, להצלחת הטיפול, והחשש הברור לחבלה בסיכויי ההפריה מובילים  חלק גדול של נשים המטופלות לחדול באופן מיידי ועל דעת עצמן מכל פעילות גופנית.

אבל, האם זה נכון? אין ספק שמדובר בתהליך יקר מן הבחינה הנפשית וכי יש לעשות כל מה שאפשר כדי לסייע להצלחתו. האם הפסקת אימוני כושר בזמן טיפולי פוריות היא הדבר הנכון?

 באין ידע מבוסס, מיתוסים תמיד ינצחו 
נשים שעוברות טיפולי פוריות נמצאות במצב רגשי מתוח יותר מאשר נשים שמנסות להרות באופן טבעי. זה מובן. ההשלכות של מצב זה בשילוב המעמסה הפיזית של הטיפולים, תחושת הכבדות שההורמונים משרים על האישה, המלצה שגויה של אחיות וחשש בלתי מבוסס כי פעילות גופנית תפגע בסיכויי הצלחת הטיפול – כל אלה מובילים להפסקת הפעילות הגופנית.

אולם זהו צעד שגוי.

 נכון שלא מומלץ לעסוק בפעילות גופנית מאומצת מאוד כמו: רכיבה על סוסים, סקי או ספינינג, דווקא בימים שאחרי החזרת עוברים או בימי הזרעות. אולם מדובר באימון מאומץ בצורה קיצונית ורק בימים שלאחר הטיפול. פעילות גופנית במאמץ בינוני כמו: הליכה, שיחה ובמקרים מסוימים גם ריצה, היא פעילות שרצוי מאוד להמשיך בה.

ידוע מזה זמן רב כי למצב הנפשי והרגשי תרומה עצומה להליכי התעברות בכלל ולהצלחת טיפולי פוריות בפרט. אם כך, הפסקת פעילות גופנית היא טעות. מחקרים רבים מראים כי לפעילות הגופנית תרומה חיובית גדולה למצב הנפשי והרגשי וליצירת תחושת רוגע ושלווה. הורמונים שלוקחים חלק במהלך פעילות ספורטיביות, מסייעים להורדת הלחץ ומשפרים את מצב הרוח. יותר מכך, נשים שעסקו באופן קבוע בפעילות גופנית “מכורות” להורמונים הללו ועל כן הפסקת הפעילות יכולה רק להגביר את המתח שאותן נשים שרויות בו ממילא.

טיפולי פוריות עלולים לפגוע בשגרת האימונים שלך מסיבות של לוח זמנים צפוף 

אם הסיבה לרצון להפסיק את הפעילות אינה קשורה לפחד מפגיעה בהצלחת הטיפול, אלא קשורה לשיבוש בסדר היום, אפשר למצוא לכך פתרון. העובדה היא, שטיפולי פוריות מצריכים ממך מחויבות להגעה למרפאה לעתים תכופות יותר מאשר בשגרה. יתכן שמחויבות זאת באמת משבשת את לוח הזמנים שלך ומפריעה לך לקיים שגרת אימונים סדירה.

במצב כזה, חשוב לארגן בלו”ז זמן חדש לפעילות הגופנית. חבל לוותר על התועלות שבפעילות הגופנית בשל שינויים בלוח הזמנים.

כולם רוצים שטיפולי הפוריות יצליחו

ובוודאי שאת רוצה בכך יותר מכולם. פעילות גופנית שאינה מאומצת מדי, לא רק שלא תזיק לטיפולי הפוריות, אלא שויתור עליה עלול לחבל בסיכויים שלך. פעילות גופנית מאפשרת לך לא לעלות יתר על המידה במשקל, מאפשרת לך לחוש חיונית ומלאת אנרגיות ולהרגיש חזקה ובריאה. כל אלה תורמים תרומה אמיתית למצבך הנפשי ולכן גם לטיפולי הפוריות שלך.

 
לכל שאלה, מלאי את הטופס או התקשרי:
או התקשרי
אוריון  -  שיווק באינטרנט | בניית אתרים