כאבי גב תחתון בהריון חלק א'

הריון יכול להיות אחד התקופות המרגשות ביותר עבורך ועבור המשפחה שלך.

זהו זמן עמוס ברגשות, בהכנות, ובשינוים פיזים. במהלך הזמן הזה, את עוברת סדרה של בדיקות על ידי הרופא או המיילדת כדי למנוע סיבוכים בלתי צפויים ולהבטיח בריאות אופטימלית בתקופה קריטית זו.

לפרקים השמחה של ההריון מלווה בפחד, כאב, ואי ונוחות. במקרים רבים רופאים נמנעים מהמלצת שימוש בתרופות שעלולות להזיק ואף אומרים כי אין מה לעשות וזה חלק מהריון.

מחקרים מדעיים מראים שמעל 50% נשים בהריון חוות כאבי גב תחתון. ובנוסף 75% – 50% מהנשים חוות כאב גב תחתון בתהליך הלידה עצמו.
השינויים הנפוצים ביותר בתקופת ההריון הם שינויים מבניים בעמוד השדרה, האגן, והרקמות הרכות, התורמים לתופעת הכאב.

ובכן האם את עדיין חושבת שכאבים הם חלק "רגיל" ובלתי נפרד בתקופת ההריון?
לא בהכרח. יש חדשות טובות. האישה אינה צריכה לסבול כאבים במהלך ההריון! על ידי שילוב פעילות גופנית מותאמת וטיפול כירופרקטי סביב ההריון והלידה ניתן להחזיר אותך למצב האופטימלי.

טיפול כירופרקטי מאזן את אגן הירכיים, עמוד השדרה, שרירים ורצועות, ובכך מאפשר לגוף לשחזר פיזיולוגיה נורמלית. זוהי דרך עדינה, בטוחה, ויעילה כדי לשחזר את ההרמוניה לגוף שלך ולהקל על כאב. כירופרקטורים שעוסקים בתחום הלידה עברו הכשרה מיוחדת והם בקיאים בשימוש בציוד שנועד להכיל את "הבטן" ההולכת וגדלה. טכניקת ״וובסטר״ לשחרור מגבלות ברחם, מאוד יעילה בהתמודדות עם אתגרים כגון מצגת עכוז / רוחבי וכאבי גב תחתונים. בנוסף, מחקרים הראו כי הטיפול הכירופרקטי מקטין את הצורך בתרופות, ומסייע בהפחתת השכיחות של דיכאון לאחר לידה.

פעילות גופנית חשובה במהלך ההריון לא רק על מנת לשמור על איזון האגן ועמוד השדרה על ידי חיזוק וריכוך, אלא גם משפר את מערכות הלב וכלי הדם, הובלת חמצן לתאים, ביטחון עצמי של האישה עולה, ומרגישה טוב עם עצמה ועם ההריון וכתוצאה מכך עוזר בלידה קלה ופחות התערבות רפואית (24% פחות ניתוחים קיסריים ו-14% הפחתה בשימוש במלקחיים), והחלמה יותר מהירה.

כדי להבטיח שאת מקבלת את הטיפול הטוב ביותר עבור עצמך והתינוק. חפשי כירופרקטור מוסמך ומאמן כושר אישי שהוכשרו במיוחד לעבוד עם נשים במהלך ואחרי ההריון.

בכתבה הבאה נתייחס מתי תופעות הכאב מתחילות להופיע וכיצד ניתן לסווג אותם? ומהם הגורמים האופציונליים לכאבי גב?

לכל שאלה, מלאי את הטופס ואחזור אליך בהקדם:

    ניתן גם להתקשר: 052-3342139

    שליחת הודעת וואטסאפ אל אלינור למפל דילוג לתוכן