BlogHeader_43

חזרה לגזרה אחרי הריון ולידה

את בוודאי זוכרת את הגזרה הקודמת שלך מהתקופה טרום הלידה בגעגועים. אם את לא אחת מבנות המזל הנדירות שגזרתן הישנה שבה בחזרה תוך זמן קצר אחרי הלידה, הרי שאת יודעת שעלייך לעמול בכדי להיראות שוב כמו קודם. הבשורה הטובה היא שזה אפשרי.

איפה את אחרי הלידה?
בהריון ובלידה שחווית ממש לא מזמן, חלו בגופך תהליכים הורמונליים ופיזיולוגיים הקשורים ביצירת חיים חדשים בתוכך. התהליכים הללו מהווים שינוי גדול לעומת הגוף שלך טרם ההריון והם מתרחשים עד שנה לאחר הלידה.

מעבר לשינויים הללו, יש לך פחות זמן לעצמך, וזה מובן. האוצר הקטן שגדל בתוכך הגיח לעולם לאחר 40 שבועות שבהן הוא צף בתוכך וכעת הוא מי שעומד בראש מעיינייך. רוב המשאבים הגופניים שלך מופנים לגידול התינוק: הנקה, נשיאה, החתלה, הלבשה, הרדמה… את באמת עסוקה כלהיום בטיפול בחבילת האושר הקטנה הזאת.

השילוב של השינויים הגופניים ביחד עם הטיפול המתמשך בתינוק על פני כל שעות היממה, עלולים לגרום לך לחשוב שאת מתרחקת שנות אור מחזרה לגזרתך הקודמת. אולם אין זה מוכרח להיות כך.

מה נותן לך אימון כושר גופני לאחר הלידה?
הדבר הראשון כמובן הוא חיזוק השרירים ומתיחתם, הצרת היקפים ובקיצור, חזרה לגזרתך הקודמת. אבל זה לא הכול. פעילות גופנית, עוד לפני שרואים את אותותיה על ידי חזרה לגזרה, נותנת לך תחושה נהדרת. הפעילות משחררת הורמונים שמשפרים את מצב הרוח, וזה דבר שעשוי לעזור בדכדוך שעלול לתפוס אותך בחודשי ההורות שלאחר הלידה. בנוסף, וחיזוק חיטוב וחיזוק הגוף יעזרו לך להחזיר לעצמך את הביטחון ואת התדמית שלך בעיני עצמך. אימון כושר קבוע ועצמתי יעזור לך לייעל את קצב חילוף החומרים (מטבוליזם) ,מה שיעזור לך לחזור בחזרה לגזרה הרצויה ואף להיות ערנית יותר, וזה כמובן דבר חשוב לאמא לתינוק

אם לא בשבילך, לפחות בשביל התינוק שלך
גם אם אין לך הרבה חשק ומוטיבציה לצאת לאימון כושר או לפעילות גופנית בשביל עצמך, יש מישהו אחר שייתרם אם תשמרי על כושר. התינוק שלך צריך אותך חזקה ובריאה כדי להיות חזק ובריא בעצמו. התינוק שלך צריך אותך שבעת רצון ובעלת ביטחון עצמי כדי להיות שבע רצון ובעל ביטחון עצמי.

אינך צריכה לחשוש מפרידה מתינוקך בעת האימון. יש תרגילים רבים שאפשר לעשות ביחד עם התינוק. באופן כזה, תוכלי להמשיך להעניק לו את מלוא תשומת הלב כפי שאת רוצה ביחד עם חזרה לכושר גופני.

את רוצה להתאמן? מצוין. רק אל תשכחי:
אל תתחילי בפעילות מבלי להיוועץ ברופא.

אל תדאגי אם לא הספקת לערוך את כל האימון שרצית בגלל שהתעייפת או בגלל שהתינוק שלך לא שיתף איתך פעולה ודרש את תשומת לבך. גם תרגול קצר הוא תרגול ובפעם הבאה תתרגלי יותר.


1. עשוי לקחת קצת זמן עד שתאבדי את כל הק”ג העודפים אבל תחושת חיוניות תרגישי כבר אחרי האימון הראשון וביטחונך העצמי ישתפר פלאים.
2. כדאי להתאמן עם הדרכה מפוקחת ומבוקרת של מאמן כושר פרטי בעל הסמכה וידע בתחום ההריון ולאחר הלידה, אשר ידע להתאים לך מבנה אימון מדורג בהתאם לפרמטרים שונים.

לכל שאלה, מלאי את הטופס ואחזור אליך בהקדם:

    ניתן גם להתקשר: 052-3342139

    שליחת הודעת וואטסאפ אל אלינור למפל דילוג לתוכן