BlogHeader_37

מה זה BMI ולמה אני רוצה אותו תקין בעוד שנה מהיום?

במהלך ההריון, נשים נחשפות לנתון על מסמכי מעקב ההריון שלא תמיד שמו אליו לב לפני כן והוא נתון ה-BMI. מדד ה-BMI נקבע אי שם בשנות ה-90 ומאז הפך להיות החותמת שלנו למסת גוף תקינה. הנתון הזה הוא למעשה חישוב של הגובה שלנו יחד עם המשקל, ואם אתן רוצות להיות קצת יותר מדויקות אז הנוסחה היא: המשקל, חלקי הגובה שלנו במטרים. לדוגמא, אם אדם שוקל 90 ק"ג, וגובהו 1.95 מטרים, חישוב BMI שלו יהיה 23.7 או במילים אחרות-תקין.

כאשר אני כמאמנת כושר לנשים בהריון מדברת על BMI תקין אחרי ההריון, אני לא מדברת רק על ההיבט האסתטי של המשקל או המטרה המוכרת של חזרה לג'ינס שאני כל כך אוהבת. לשמירה על BMI תקין ישנה חשיבות פיזית בריאותית מעל לכל, לפי מחקרים של אוניברסיטת "ייל" נשים אשר מדד ה-BMI שלהן שנה אחרי הלידה היה מעל הנורמה התקינה, סבלו משמעותית יותר מתופעות של צניחת רחם והיחלשות של שרירי רצפת האגן. החלק המעניין של המחקר הוא העובדה שאין קשר בין הנתון הזה, לבין המשקל אותו העלו הנבדקות במהלך ההריון אלא שהוא מושפע רק ממדד ה-BMI בשנה שאחרי הלידה.

לצד הסיכון שבצניחת רחם ופגיעה בשרירי רצפת האגן, נמצא כי הנשים במסגרת המחקר אשר לא שבות למשקל תקין שנה אחרי הלידה, נמצאות בקבוצת סיכון לסבול מהשמנת יתר, סוכרת ובעיות לב וכלי דם. הנזק הנוסף במצב כזה, היא יציאה לדרך להריון נוסף כאשר כבר מתחילתו נמצאה הנבדקת ברף העליון של מדד ה-BMI. להריון המתחיל בעודף משקל, יש סיכוי גבוה יותר להפוך להריון בסיכון, ולסבול מתסמינים נוספים אשר עלולים לפגוע בעובר.

אימוני כושר בהריון, הם עיקר הדרך לשמירה על משקל גוף תקין במהלכו ואחריו, אולם לחשיבות של מאמנת כושר מקצועית המוסמכת לאימון נשים בכלל ונשים בהריון ואחרי לידה בפרט-ישנה משמעות כפולה ומכופלת. אימון כושר במהלך ההריון ואחריו, מצריך היכרות מעמיקה עם התהליכים שאותם עובר גוף אישה בזמן ההריון, הלידה ובימים שאחריהם. בתחילת ההתקשרות עם מתאמנות בהריון או אחרי לידה, לשאלון ההיכרות שלי ישנה השפעה על סוג האימון, דרגת הקושי שלו והתדירות. על מנת להתאים לכל אישה את מסגרת האימונים הנכונה והבריאה ביותר עבורה, עלי להכיר את ההריון שלה על בוריו.

האם מדובר בהריון טבעי או כתוצאה מטיפולי פוריות? האם המתאמנת הייתה בכושר קבוע טרם ההריון ועוד. כמובן שנשים אשר לכושר גופני היה חלק משמעותי בשגרת החיים שלהן טרם ההריון, לא יקבלו את אותה תכנית האימונים שתכננתי עבור הריונית או יולדת שמעולם לא עסקו בשום פעילות גופנית. אם אתן בהריון, בכל שלב שהוא או לא מזמן ילדתן ואתן שוקלות להכניס לשגרת החיים שלכן כושר גופני, אני ממליצה מאוד להקפיד רק על לבניית תכנית אימונים מקצועית ויותר מכל-בטוחה ולא מתפשרת. אימון כושר אחרי לידה, ללא ידע מקצועי נדרש עלול לגרום לנזקים לעיתים בלתי הפיכים בגוף האישה, ואם אנחנו לא מתפשרות על הטיפול בבייבי שלנו אין שום סיבה שנתפשר על טיפול בגוף שלנו.

לתאום פגישת היכרות ואימוני כושר לנשים בהריון ואחרי לידה, דברו איתי:
אלינור-0523342139

לכל שאלה, מלאי את הטופס ואחזור אליך בהקדם:

    ניתן גם להתקשר: 052-3342139

    שליחת הודעת וואטסאפ אל אלינור למפל דילוג לתוכן