BlogHeader_15

פעילות גופנית בזמן ביוץ

הביוץ הוא שלב מפתח במחזור החודשי כאשר ביצית בוגרת משתחררת מהשחלה וזמינה להפריה. תהליך זה מתרחש בדרך כלל סביב אמצע המחזור החודשי, שהוא כ-14 ימים לפני תחילת הווסת הבאה. העיתוי הספציפי יכול להשתנות בין הנשים.
במהלך הביוץ מתרחשים מספר שינויים הורמונליים בגוף האישה. ההורמונים המשמעותיים ביותר המעורבים הם אסטרוגן והורמון ה-LH. לשינויים הורמונליים אלו יכולות להיות השפעות שונות על הגוף, כגון: טמפרטורת הגוף הבסיסית של אישה עשויה לעלות מעט במהלך הביוץ, שינויים בריר צוואר הרחם, וחלק מהנשים עשויות לחוות עלייה בחשק המיני ורגישות בחזה.
לגבי פעילות גופנית בזמן הביוץ, אין סיבה שאישה לא תוכל להמשיך להתאמן. פעילות גופנית מועילה לבריאות הכללית, ואין ראיות המצביעות על כך שפעילות גופנית במהלך הביוץ מזיקה. עם זאת, החוויות האישיות עשויות להשתנות, וחלק מהנשים עשויות לגלות שיש להן רמות אנרגיה שונות או העדפות לפעילות גופנית שונה במהלך שלבים שונים של המחזור החודשי שלהן.
ההיבט המכריע ביותר הוא הקשבה לגוף שלך והתאמת שגרת האימונים למצבך. אל תדחפי את עצמך יתר על המידה אם את חשה אי נוחות.
אם יש לך חששות ספציפיים לגבי הבריאות או שגרת הפעילות הגופנית שלך, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות או מאמנ/ת כושר המומחה בתחום זה שיוכל לספק ייעוץ מותאם אישית בהתאם לנסיבות האישיות שלך.

לכל שאלה, מלאי את הטופס ואחזור אליך בהקדם:

    ניתן גם להתקשר: 052-3342139

    שליחת הודעת וואטסאפ אל אלינור למפל דילוג לתוכן