BlogHeader_15

פעילות גופנית בהריון – מיתוסים

ישנם מספר מיתוסים ותפיסות שגויות סביב פעילות גופנית במהלך ההריון. חשוב להפריך את המיתוסים הללו כדי לספק מידע מדויק ולעודד נשים בהריון לעסוק בפעילות גופנית בטוחה ומתאימה.
בנוסף חשוב להרגיע את סביבת ההריוניות ולתת גם להם תחושת ביטחון והבנה מה מומלץ ובטוח ומה פחות.
להלן כמה מיתוסים נפוצים על פעילות גופנית במהלך ההריון:
מיתוס 1 : פעילות גופנית אינה בטוחה במהלך ההריון
המציאות : ברוב המקרים, פעילות גופנית מתונה במהלך ההריון בטוחה ומועילה הן לאם והן לתינוק. חיוני להתייעץ עם הרופא המטפל על מנת לקבל אור ירוק להמשך /התחלת תכנית אימונים ולא פחות חשוב להתייעץ עם מאמנ/ת כושר מומחה לנשים בהריון ולאחר לידה כדי לקבוע תכנית אימונים מתאימה המבוססת על בריאות הפרט ומצב ההריון.

מיתוס 2: נשים בהריון צריכות להימנע מהעלאת דופק
המציאות: למרות שחשוב להימנע מרמות קיצוניות של אינטנסיביות, פעילות גופנית קרדיווסקולרית מתונה היא בדרך כלל בטוחה ומועילה במהלך ההריון. המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים (ACOG) מספקת הנחיות לגבי טווחי דופק מומלצים במהלך פעילות גופנית לנשים בהריון.

מיתוס 3: פעילות גופנית עלולה לגרום להפלה
המציאות: בהריון בריא, פעילות גופנית מתונה לא מעלה את הסיכון להפלה. רוב ההפלות מתרחשות עקב חריגות גנטיות או גורמים אחרים שאינם קשורים לפעילות גופנית.

מיתוס 4 : הרמת משקולות מסוכנת במהלך ההריון
המציאות: אימוני כוח, כולל הרמת משקולות, יכולים להיות בטוחים במהלך ההריון כאשר הם נעשים בצורה נכונה ותחת השגחה. אימוני כוח מסייעים לחיזוק האישה וההכנה לקראת הלידה, ההתמודדות עם הלידה וההתאוששות ממנה.

מיתוס 5 : במהלך הריון לא מומלץ לבצע תרגילי בטן
המציאות: ניתן ואף רצוי לחזק את שרירי הבטן אך כן יש לבצע התאמות לחלק מהתרגילים. תרגילי ליבה המתמקדים בבטן הרוחבית וברצפת האגן יכולים להועיל ליציבות ולתמיכה.

מיתוס 6: פעילות גופנית גורמת לצירים מוקדמים
המציאות : פעילות גופנית סדירה ומתונה אינה קשורה לסיכון מוגבר לצירים מוקדמים. עם זאת, ייתכן שיהיה צורך לשנות פעילות גופנית בעצימות גבוהה או פעילויות מסוימות בהתבסס על נסיבות אינדיבידואליות והדרכה של מאמנ/ת הכושר או הרופא המטפל.

מיתוס 7: נשים בהריון לא יכולות להתאמן בעצימות גבוהה
מציאות: לא מדוייק, במידה והפעילות מותאמת למתאמנת ולהריון, הן אינן אסורות באופן אוניברסלי. יש לבצע פיקוח תחת מאמנ/ת כושר המומחה בתחום ההריון והלידה. ישנן פעילויות בעצימות בינונית, נמוכה שהן מתאימות לכלל כגון הליכה, שחייה ורכיבה על אופניים נייחים.

מיתוס 8: פעילות גופנית מונעת עלייה ואף תורמת לירידה במשקל במהלך ההריון
המציאות: פעילות גופנית במהלך ההריון לא צפויה להוביל לירידה במשקל. למעשה, פעילות גופנית סדירה יכולה לסייע בניהול עלייה במשקל בגבולות המומלצים.

לסיכום, מומלץ ואף רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל על כל שאלה או חשש ובנוסף לפנות למאמנ/ת כושר מומחה בתחום הפעילות הגופנית לנשים בהריון ולאחר לידה שיוכל לבנות ולהתאים תכנית אימון נכונה ומיטבית עבורך ועבור הריונך. כל הריון הוא ייחודי, ומה שמתאים לך לא בהכרח יתאים להריונית אחרת, לכן הדרכה אישית היא חיונית ביותר, אדרבא בתקופה זו.

לכל שאלה, מלאי את הטופס ואחזור אליך בהקדם:

    ניתן גם להתקשר: 052-3342139

    שליחת הודעת וואטסאפ אל אלינור למפל דילוג לתוכן